Nytt i dag 13. april

Norges Skiforbund langrenn fortsetter sin sponsoravtale med NorgesGruppen. De vraket dermed en avtale med konkurrenten og handelskjeden Coop. Det får Coops ledelse til å rase, mens skiforbundet slår tilbake mot kritikken.
– Jeg kan si at Coop aldri har opplevd maken til håndtering som den Norges Skiforbund langrenn har gitt oss etter at avtalen, slik vi ser det, var ferdigforhandlet. Dette har konsekvenser for Coops ansatte og 1,6 millioner medlemmer som alle hadde gledet seg til det som skal komme, sier Coops kommunikasjonsdirektør Bjørn Takle-Friis til VG, og fortsetter:
– Coop er en ansvarlig samfunnsaktør. Vi er et av Norges største selskaper og er blant de største sponsorene innen elite og bredde. Vi er vant til forhandlinger i mindre og langt større skala enn det vi har hatt med skiforbundet. Men likevel har vi ikke opplevd maken til håndtering, sier han.